Grupa II 4-5 latki
Tematy kompleksowe miesiąc listopad
- Jesienne nastroje
- Odgłosy padającego deszczu
- Jesienna pogoda
- Wędrówki kropel wody
- Jesienne zagadki
- Co można robić w czasie jesiennej szarugi
2. Dbamy o zdrowie
- Chory kolega
- Prowadzimy zdrowy tryb życia
- Czystość to zdrowie
- Mam zdrowe zęby
- Jestem zdrowy jak ryba
3. Moje domowe zwierzątko
- Pies – przyjaciel człowieka
- Czworonożni przyjaciele i skrzydlaci przyjaciela
- Koty i psy
- Nie tylko o królikach
- Moje prawa i obowiązki
4. Urządzenia elektryczne
- Co to za urządzenia?
- Dawniej i obecnie
- Do czego jest potrzebny prąd?
- Źródła energii
- Złe przewodniki ciepła i dobre przewodniki ciepła
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
- utrwalanie nazw pór roku
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności fizycznej
- zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
- rozwijanie sprawności manualnej
- zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca
- poznawanie nowej techniki plastycznej
- rozwijanie mowy
- uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka
- zapoznanie z wyglądem instrumentów muzycznych
- zapoznanie z pracą stomatologa
- rozwijanie umiejętności liczenia
- poznawanie nazw posiłków i pór dnia
- poznawanie swoich praw i obowiązków
- porównywanie liczebności zbiorów
- poznanie znaczenia prądu w gospodarstwie domowym
Piosenka pt. „Hymn małego patrioty”
Wiersz pt. „Barwy ojczyste”
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
jest biel i czerwień.
Czerwień to miłośc,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Tematy kompleksowe na miesiąc październik
- Jesień w sadzie
- w sklepie z owocami
- drzewa owocowe
- owoce egzotyczne
- jesienią sady się rumienią
- gromadzimy zapasy na zimowe czasy
2. Jesień na działkach
- warzywa z naszych działek i ogrodów
- co można robić z warzyw
- warzywne odbijanki
- liczymy warzywa
- lepimy warzywa
3.O sobie samym
- jaka to emocja
- nasze dobre uczynki
- zachowania pozytywne i negatywne
- proszę, przepraszam, dziękuję
- mój przyjaciel
4. Nasze zmysły
- części ciała
- słyszę, widzę, czuję
- dźwięki wokół nas
- codzienne hałasy
- po drugiej stronie lustra
Zamierzenie dydaktyczno – wychowawcze
- zapoznanie z wyglądem sklepu
- zapoznanie z literką o
- zapoznanie z nazwami drzew owocowych
- aktywne uczestniczenie w zajęciach fizycznych
- wystukiwanie określonego rytmu
- zapoznanie z różnego rodzaju zapasami na zimę
- wyrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej
- wielozmysłowe poznawanie warzyw
- zapoznanie się z literką a
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- rozwijanie sprawności fizycznej
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności liczenia
- zachęcanie do zabawy w teatr
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji
- poznawanie cech kwadratu
- zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- rozpoznawanie i nazywanie części ciała
Piosenka pt. „Liście w parku”
Piosenka pt. „Biegnę do przedszkola”