Grupa II 4-5 latki

Tematy kompleksowe miesiąc listopad

  1. Jesienne nastroje
  • Odgłosy padającego deszczu
  • Jesienna pogoda
  • Wędrówki kropel wody
  • Jesienne zagadki
  • Co można robić w czasie jesiennej szarugi

2. Dbamy o zdrowie

  • Chory kolega
  • Prowadzimy zdrowy tryb życia
  • Czystość to zdrowie
  • Mam zdrowe zęby
  • Jestem zdrowy jak ryba

3. Moje domowe zwierzątko

  • Pies – przyjaciel człowieka
  • Czworonożni przyjaciele i skrzydlaci przyjaciela
  • Koty i psy
  • Nie tylko o królikach
  • Moje prawa i obowiązki

4. Urządzenia elektryczne

  • Co to za urządzenia?
  • Dawniej i obecnie
  • Do czego jest potrzebny prąd?
  • Źródła energii
  • Złe przewodniki ciepła i dobre przewodniki ciepła

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

  • utrwalanie nazw pór roku
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca
  • poznawanie nowej techniki plastycznej
  • rozwijanie mowy
  • uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka
  • zapoznanie z wyglądem instrumentów muzycznych
  • zapoznanie z pracą stomatologa
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia
  • poznawanie swoich praw i obowiązków
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • poznanie znaczenia prądu w gospodarstwie domowym

Piosenka pt. „Hymn małego patrioty”

Wiersz pt. „Barwy ojczyste”

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

jest biel i czerwień.

Czerwień to miłośc,

biel – serce czyste.

Piękne są nasze

barwy ojczyste.

Tematy kompleksowe na miesiąc październik

  1. Jesień w sadzie
  • w sklepie z owocami
  • drzewa owocowe
  • owoce egzotyczne
  • jesienią sady się rumienią
  • gromadzimy zapasy na zimowe czasy

2. Jesień na działkach

  • warzywa z naszych działek i ogrodów
  • co można robić z warzyw
  • warzywne odbijanki
  • liczymy warzywa
  • lepimy warzywa

3.O sobie samym

  • jaka to emocja
  • nasze dobre uczynki
  • zachowania pozytywne i negatywne
  • proszę, przepraszam, dziękuję
  • mój przyjaciel

4. Nasze zmysły

  • części ciała
  • słyszę, widzę, czuję
  • dźwięki wokół nas
  • codzienne hałasy
  • po drugiej stronie lustra

Zamierzenie dydaktyczno – wychowawcze

  • zapoznanie z wyglądem sklepu
  • zapoznanie z literką o
  • zapoznanie z nazwami drzew owocowych
  • aktywne uczestniczenie w zajęciach fizycznych
  • wystukiwanie określonego rytmu
  • zapoznanie z różnego rodzaju zapasami na zimę
  • wyrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej
  • wielozmysłowe poznawanie warzyw
  • zapoznanie się z literką a
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zachęcanie do zabawy w teatr
  • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji
  • poznawanie cech kwadratu
  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała

Piosenka pt. „Liście w parku”

Piosenka pt. „Biegnę do przedszkola”